REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO FOTOBOREK.PL
Spis treści:
- I. Postanowienia ogólne
- II. Rodzaje i zakres Usług
- III. Warunki świadczenia Usług
- IV. Warunki zawierania umowy wykonania lub sprzedaży Produktu
- V. Terminy i sposoby płatności
- VI. Dostawy
- VII. Warunki rozwiązywania umów o świadczenie Usług
- VIII. Tryb postępowania reklamacyjnego
- IX. Uszkodzenie Produktu w transporcie
- X. Prawo odstąpienia od umowy
- XI. Odpowiedzialność
- XII. Prawa autorskie
- XIII. Informacje dodatkowe
- XIV. Postanowienia końcowe
- XV. Wejście w życie Regulaminu
Wprowadzenie
Serwis Internetowy dostępny pod adresem https://www.fotoborek.pl/ (dalej: „Serwis Internetowy”) prowadzony jest przez MARTA BOMERSBACH PRZEDSIĘBIORSTWO HANDLOWO USŁUGOWE, z siedzibą przy ul. Lotnicza 24, 54-155 Wrocław, NIP: 8942820641, REGON: 020350380 (dalej: „Usługodawca” lub „Sprzedawca”), adres email: online@fotoborek.pl.
I. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin (dalej: „Regulamin”) określa rodzaje i zakres Usług, warunki świadczenia Usług za pośrednictwem Serwisu Internetowego, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie Usług, sprzedaży Produktów, zasady, koszty oraz termin i sposoby dostawy, składanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy oraz tryb postępowania reklamacyjnego.
- Prezentowane w Serwisie Internetowym informacje dotyczące Produktów i Usług, a w szczególności opisy, parametry techniczne i ceny nie stanowią oferty sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.), lecz zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego. Nie stanowią one również publicznego zapewnienia Usługodawcy/Sprzedawcy.
- Wszystkie Produkty prezentowane i sprzedawane w Serwisie Internetowym są oferowane bezpośrednio przez Usługodawcę, który jest jednocześnie Sprzedawcą.
- Wszystkie podane na stronie Serwisu Internetowego ceny wyrażone są w złotych polskich (PLN) i są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
- Użytkownik jest zobligowany do powstrzymywania się od jakichkolwiek zachowań, które mogłyby wpłynąć negatywnie na właściwe funkcjonowanie Serwisu Internetowego, w tym w szczególności od jakiegokolwiek ingerowania w zawartość Serwisu Internetowego lub jego elementy techniczne, w tym dostarczania/rozsyłania treści o charakterze bezprawnym. W szczególności zakazane jest umieszczanie w zasobach Serwisu Internetowego zdjęć lub innych treści naruszających w jakikolwiek sposób obowiązujące prawo, wzywających do nienawiści rasowej, etnicznej, wyznaniowej, zawierających treści pornograficzne, pochwalających faszyzm, nazizm, komunizm, propagujących przemoc, obrażających uczucia religijne, naruszających prawa innych osób.
- Użytkownik, akceptując treść Regulaminu oświadcza, że nie naruszy wskazanych wyżej zakazów.
- Usługodawca może udostępniać w Serwisie Internetowym odnośniki do opinii o Usługodawcy lub jego Produktach, które Klienci (w tym Konsumenci) zamieścili w zewnętrznym serwisie Google Maps, na profilu lokalizacji Usługodawcy. Usługodawca nie weryfikuje tych opinii przed ich publikacją przez Google i nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Usługodawca nie współpracuje z innymi zewnętrznymi serwisami zbierającymi opinie w celu ich publikacji w Serwisie Internetowym.
- Definicje użyte w niniejszym Regulaminie pisane wielką literą oznaczają:
- DZIEŃ ROBOCZY – dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy na terenie Polski.
- FORMULARZ ZAMÓWIENIA – interaktywny formularz dostępny w Serwisie Internetowym umożliwiający Klientowi wybór Produktu, jego predefiniowanych opcji, przekazanie plików graficznych (np. zdjęć) oraz indywidualnych uwag niezbędnych do wykonania Produktu, wybór sposobu dostarczenia Produktu oraz złożenie Zamówienia. Formularz nie umożliwia samodzielnego projektowania ani edycji wzoru Produktu przez Klienta.
- KLIENT - osoba prawna, jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, osoba fizyczna niebędąca konsumentem w rozumieniu art. 22(1) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny lub Konsument, który dokonał Zamówienia w Serwisie Internetowym.
- KONSUMENT - osoba fizyczna dokonująca zakupów w Serwisie Internetowym niezwiązanych bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, tj. konsument w rozumieniu art. 22(1) Kodeksu Cywilnego. Postanowienia Regulaminu dotyczące wyłącznie Konsumenta stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej w ramach Serwisu internetowego umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. W takich wypadkach do takiej osoby nie będą miały również zastosowania postanowienia Regulaminu dotyczące wyłącznie Klientów.
- KONTO - oznaczony indywidualną nazwą (loginem będącym adresem e-mail) i hasłem podanym przez Użytkownika zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Użytkownika, w tym informacje o złożonych Zamówieniach i przesłanych plikach.
- POLITYKA PRYWATNOŚCI – odrębny dokument regulujący zasady związane z ochroną danych osobowych oraz prywatności Użytkowników, dostępny w Serwisie Internetowym.
- POZYTYWNA WERYFIKACJA ZAMÓWIENIA – łączne spełnienie następujących warunków:
- prawidłowe wypełnienie Formularza Zamówienia, w tym przekazanie wszystkich niezbędnych informacji i plików graficznych,
- zaksięgowanie płatności za złożone Zamówienie lub użycie vouchera zakupowego (jeśli dotyczy),
- przyjęcie Zamówienia do realizacji, potwierdzone przez Usługodawcę/Sprzedawcę za pomocą wiadomości e-mail.
- PRODUKT – rzecz ruchoma (np. odbitki fotograficzne, fotoksiążka, kalendarz, fotogadżet) wykonywana na indywidualne Zamówienie Klienta, na podstawie plików graficznych (np. zdjęć) i uwag przekazanych przez Klienta za pomocą Formularza Zamówienia oraz wybranych przez niego predefiniowanych opcji, lub gotowa rzecz ruchoma, które są lub mają być przedmiotem umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą. Wzór Produktu jest przygotowywany indywidualnie dla każdego Zamówienia przez personel Usługodawcy.
- PLIKI PERSONALIZACJI – pliki graficzne (np. zdjęcia) o rozszerzeniach PNG, JPG, GIF, TIFF, HEIC, WEBP, o maksymalnej wadze 25MB każdy, przesłane przez Klienta za pośrednictwem Formularza Zamówienia, służące do wykonania spersonalizowanego Produktu.
- REGULAMIN – niniejszy Regulamin.
- SERWIS INTERNETOWY - serwis prowadzony przez Usługodawcę dostępny pod adresem internetowym https://www.fotoborek.pl/.
- SPRZEDAWCA – MARTA BOMERSBACH PRZEDSIĘBIORSTWO HANDLOWO USŁUGOWE, z siedzibą przy ul. Lotnicza 24, 54-155 Wrocław, NIP: 8942820641, REGON: 020350380, będąca jednocześnie Usługodawcą.
- USŁUGA – usługa świadczona drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu Internetowego, w szczególności prowadzenie Konta oraz umożliwienie złożenia Zamówienia za pomocą Formularza Zamówienia.
- USŁUGODAWCA - MARTA BOMERSBACH PRZEDSIĘBIORSTWO HANDLOWO USŁUGOWE, z siedzibą przy ul. Lotnicza 24, 54-155 Wrocław, NIP: 8942820641, REGON: 020350380, adres email: online@fotoborek.pl.
- UŻYTKOWNIK – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta z Usługi lub zamierza zawrzeć umowę sprzedaży.
- ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta złożone za pomocą Formularza Zamówienia, stanowiące ofertę zawarcia umowy wykonania lub sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
II. Rodzaje i zakres Usług
- Usługodawca świadczy za pośrednictwem Serwisu Internetowego następujące Usługi:
- Prowadzenie Konta w Serwisie Internetowym.
- Umożliwienie składania Zamówień na Produkty za pośrednictwem Formularza Zamówienia.
- Prowadzenie Konta w Serwisie Internetowym. Korzystanie z Konta przez Użytkownika możliwe jest po spełnieniu następujących kroków:
- wypełnieniu formularza rejestracji dostępnego pod adresem https://www.fotoborek.pl/rejestracja (lub innym wskazanym w Serwisie),
- kliknięciu pola „zarejestruj” lub o podobnym znaczeniu.
- Korzystanie z Formularza Zamówienia. Korzystanie z interaktywnego Formularza Zamówienia polega na:
- Wyborze Produktu i jego predefiniowanych parametrów (np. rozmiar, rodzaj papieru, ilość, dodatki, itp.).
- Przesłaniu Plików Personalizacji niezbędnych do wykonania Produktu, zgodnie z wymaganiami technicznymi określonymi w definicji Plików Personalizacji w niniejszym Regulaminie.
- Podaniu indywidualnych uwag dotyczących realizacji Produktu w przeznaczonym do tego polu formularza.
- Wyborze sposobu doręczenia Produktu.
- Podaniu danych wymaganych w formularzu umożliwiających realizację Zamówienia i doręczenie Produktu. W wypadku Klientów niebędących Konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP. Brak wskazania numeru NIP przy składaniu Zamówienia przez Klienta będącego przedsiębiorcą, a tym samym wystawienie przez Sprzedawcę paragonu niezawierającego tego numeru, uniemożliwia późniejsze wystawienie przez Sprzedawcę faktury VAT dotyczącej tego Zamówienia.
- Złożenia Zamówienia poprzez kliknięcie pola „zamawiam i płacę” lub o podobnym znaczeniu – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Serwisu Internetowego).
III. Warunki świadczenia Usług
- Odpłatność: Świadczenie Usług przez Usługodawcę (prowadzenie Konta, umożliwienie korzystania z Formularza Zamówienia) jest bezpłatne. Odpłatne jest nabycie Produktów.
- Okres na jaki zostaje zawarta umowa o świadczenie Usług:
- Umowa o świadczenie Usługi polegającej na prowadzeniu Konta w Serwisie Internetowym zawierana jest na czas nieoznaczony.
- Umowa o świadczenie Usługi polegającej na korzystaniu z Formularza Zamówienia jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia bądź rezygnacji z jego złożenia przez Użytkownika.
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca, w tym prawidłowego działania Usług:
- Komputer, tablet, telefon lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do sieci Internet.
- Prawidłowo skonfigurowana przeglądarka internetowa (np. Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Google Chrome, Safari) z włączoną obsługą JavaScript i plików Cookies.
- Aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
- Maksymalna waga pojedynczego przesyłanego Pliku Personalizacji: 25MB. Akceptowane rozszerzenia plików: PNG, JPG, GIF, TIFF, HEIC, WEBP.
- Usługodawca nie weryfikuje automatycznie jakości ani treści Plików Personalizacji umieszczanych przez Użytkownika w Formularzu Zamówienia przed złożeniem Zamówienia. Odpowiedzialność za jakość i treść tych plików spoczywa na Użytkowniku. Usługodawca zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji Zamówienia, jeśli przesłane pliki naruszają postanowienia niniejszego Regulaminu, w szczególności pkt I.5.
- Stosownie do zapisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną Usługodawca nie sprawdza treści przekazywanych przez Użytkowników w ramach korzystania z Usług, chyba że jest to niezbędne do prawidłowej realizacji Zamówienia (np. weryfikacja czy pliki nadają się do druku).
- Usługodawca zastrzega, że korzystanie z Serwisu Internetowego może wiązać się ze standardowym ryzykiem związanym z wykorzystaniem sieci Internet, za które nie ponosi odpowiedzialności w związku z czym rekomenduje Użytkownikom przedsięwzięcie odpowiednich kroków w celu ich zminimalizowania (np. stosowanie aktualnego oprogramowania antywirusowego).
- Usługodawca informuje, że pomimo dołożenia wszelkich starań, kolory Produktów prezentowanych na zdjęciach w Serwisie Internetowym lub wizualizacjach mogą nieznacznie odbiegać od rzeczywistych kolorów finalnego Produktu. Różnice mogą wynikać m.in. z indywidualnych ustawień monitora Użytkownika, oświetlenia czy techniki druku. Nie stanowi to podstawy do reklamacji Produktu, o ile różnice nie wykraczają poza ogólnie przyjęte normy tolerancji w branży poligraficznej/fotograficznej.
- Użytkownik, przesyłając Pliki Personalizacji, udziela Usługodawcy na czas niezbędny do realizacji Zamówienia oraz ewentualnego postępowania reklamacyjnego, nieodpłatnej, niewyłącznej licencji na korzystanie z tych plików (w tym zawartych w nich utworów) na następujących polach eksploatacji: zwielokrotnianie techniką cyfrową i drukarską, wprowadzanie do pamięci komputera, przetwarzanie i modyfikowanie w zakresie niezbędnym do przygotowania Produktu (np. kadrowanie, korekta kolorów, dostosowanie do formatu Produktu), wyświetlanie. Udzielenie licencji jest niezbędne do wykonania Produktu.
- Przechowywanie Plików Personalizacji:
- Usługodawca przechowuje Pliki Personalizacji związane z zamówionymi Produktami na serwerze przez okres 30 (trzydziestu) dni od momentu złożenia Zamówienia.
- W okresie, o którym mowa w pkt III.9.a, Użytkownicy posiadający zarejestrowane Konto mają możliwość ponownego złożenia zamówienia na podstawie wcześniej przesłanych Plików Personalizacji, korzystając z historii zamówień dostępnej w panelu Klienta.
- Po upływie 30 (trzydziestu) dni od złożenia Zamówienia, Pliki Personalizacji zostają automatycznie i trwale usunięte z serwera Usługodawcy, bez możliwości ich przywrócenia.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do:
- przejściowego zaprzestania świadczenia Usług ze względu na czynności konserwacyjne lub związane z modyfikacją Serwisu Internetowego,
- wysyłania na adres poczty elektronicznej Użytkownika komunikatów technicznych, prawnych i związanych z funkcjonowaniem Usług oraz realizacją Zamówień,
- odmowy świadczenia Usług lub realizacji Zamówienia, jeśli Użytkownik narusza Regulamin, podał nieprawdziwe dane lub przesłał treści o charakterze bezprawnym,
- zablokowania dostępu do Konta Użytkownika lub usunięcia Konta w przypadku rażącego lub uporczywego naruszania Regulaminu, po uprzednim wezwaniu Użytkownika do zaprzestania naruszeń i bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu.
IV. Warunki zawierania umowy wykonania lub sprzedaży Produktu
- Cena Produktu uwidoczniona w Serwisie Internetowym podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki, w tym podatek VAT. Ceny nie zawierają kosztów dostawy, które są wskazywane w trakcie składania Zamówienia w Serwisie Internetowym i są zgodne z informacjami podanymi w pkt VI. Regulaminu.
- Uiszczenie ceny Produktu możliwe jest za pomocą dostępnych w Serwisie Internetowym metod płatności, o których mowa w pkt V. Regulaminu. Usługodawca może udostępniać możliwość wykorzystania voucherów zakupowych lub kodów rabatowych, które po wprowadzeniu w odpowiednim polu Formularza Zamówienia obniżają cenę Produktów. Warunki korzystania z voucherów i kodów rabatowych określane są odrębnie.
- Cena Produktu uwidoczniona w Serwisie Internetowym jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Serwisie Internetowym, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
- Zawarcie umowy wykonania lub sprzedaży Produktu za pomocą Formularza Zamówienia.
- Celem zawarcia umowy o wykonanie lub sprzedaży Produktu niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia za pośrednictwem Formularza Zamówienia, zgodnie z pkt. II ust. 3 Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Usługodawca/Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie Klientowi wiadomości e-mail na adres podany w Formularzu Zamówienia.
- Następnie, po weryfikacji możliwości realizacji Zamówienia (w tym poprawności przesłanych Plików Personalizacji i zaksięgowaniu płatności), Usługodawca/Sprzedawca przesyła Klientowi kolejną wiadomość e-mail potwierdzającą przyjęcie Zamówienia do realizacji. Wiadomość ta zawiera potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia oraz informację o przewidywanym terminie realizacji.
- Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie Zamówienia do realizacji (Pozytywna Weryfikacja Zamówienia), zostaje zawarta umowa wykonania Produktu lub umowa sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Wszelkie zmiany zakresu Zamówienia po Pozytywnej Weryfikacji Zamówienia wymagają odrębnych ustaleń z Usługodawcą/Sprzedawcą i mogą wiązać się ze zmianą ceny lub terminu realizacji.
- Każda umowa sprzedaży lub wykonania Produktu będzie potwierdzana paragonem fiskalnym lub, na żądanie Klienta będącego przedsiębiorcą, fakturą VAT, wystawioną przez Sprzedawcę na dane wskazane przez Klienta w Formularzu Zamówienia. Faktura VAT zostanie przesłana w formie elektronicznej na adres e-mail Klienta, chyba że Klient zażąda jej dostarczenia w formie papierowej.
- Produkty będące przedmiotem umowy sprzedaży zawartej z Klientem pozostają własnością Sprzedawcy do momentu uiszczenia przez Klienta pełnej ceny Produktu oraz kosztów dostawy.
V. Terminy i sposoby płatności
- Sprzedawca wymaga dokonania przez Klienta płatności za zamówione Produkty w formie przedpłaty, przed przystąpieniem do realizacji Zamówienia.
- Serwis Internetowy udostępnia następujące sposoby płatności za Zamówienia:
- Płatność online za pośrednictwem systemu płatności Przelewy24 (PayPro SA, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań). Dostępne w ramach tego systemu formy płatności (np. szybkie przelewy, BLIK, karty płatnicze) są widoczne podczas procesu składania Zamówienia po wybraniu tej opcji płatności.
- (Opcjonalnie, jeśli oferujesz: Tradycyjny przelew bankowy na rachunek Sprzedawcy wskazany w Serwisie Internetowym lub w wiadomości e-mail potwierdzającej złożenie Zamówienia. W przypadku wyboru tej formy płatności, realizacja Zamówienia rozpocznie się po zaksięgowaniu wpłaty na koncie Sprzedawcy.)
- Klient zobowiązany jest do dokonania płatności niezwłocznie po złożeniu Zamówienia, nie później jednak niż w terminie [np. 3 dni roboczych] od dnia złożenia Zamówienia. Brak płatności w tym terminie może skutkować anulowaniem Zamówienia przez Sprzedawcę, o czym Klient zostanie poinformowany drogą mailową.
- Szczegółowe informacje dotyczące dostępnych metod płatności oraz ewentualnych dodatkowych kosztów z nimi związanych (jeśli występują) są prezentowane Klientowi w trakcie składania Zamówienia oraz mogą być dostępne w dedykowanej sekcji Serwisu Internetowego (np. "Płatności").
VI. Dostawy
- Serwis Internetowy udostępnia następujące sposoby dostawy Produktu lub jego odbioru:
- Przesyłka kurierska za pośrednictwem firmy DPD.
- Odbiór osobisty w jednym z punktów Usługodawcy:
- Aleja Hallera 52 (C.H. Borek), 50-416 Wrocław.
- ul. Lotnicza 24, 54-155 Wrocław.
- Wybór sposobu dostawy dokonywany jest przez Klienta w Formularzu Zamówienia.
- Koszty dostawy:
- W przypadku wyboru przesyłki kurierskiej DPD, koszt dostawy wynosi 15,99 zł brutto, niezależnie od wartości i wielkości Zamówienia.
- W przypadku wyboru odbioru osobistego, Klient nie ponosi kosztów dostawy.
- Termin dostawy - na czas oczekiwania na dostawę Produktu składa się termin realizacji Zamówienia przez Sprzedawcę i czas dostawy Produktu przez przewoźnika lub czas przygotowania do odbioru osobistego:
- Termin realizacji Zamówienia przez Sprzedawcę (czas od Pozytywnej Weryfikacji Zamówienia do momentu wysyłki Produktu lub przygotowania go do odbioru osobistego) jest wskazany orientacyjnie przy opisie każdego Produktu w Serwisie Internetowym lub jest potwierdzany Klientowi w wiadomości e-mail po przyjęciu Zamówienia do realizacji. Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby termin ten był jak najkrótszy.
- Całkowity i maksymalny termin realizacji Zamówienia (od Pozytywnej Weryfikacji Zamówienia do wysyłki do Klienta) nie powinien przekroczyć 30 Dni Roboczych, chyba że z Klientem indywidualnie ustalono inaczej.
- Czas dostawy Produktu przez firmę kurierską DPD wynosi zazwyczaj 1-2 Dni Robocze od momentu nadania przesyłki.
- W przypadku wyboru odbioru osobistego, Klient zostanie poinformowany drogą mailową o przygotowaniu Produktu do odbioru oraz o godzinach pracy punktu odbioru. Produkt należy odebrać w terminie [np. 7 dni kalendarzowych] od otrzymania informacji o jego gotowości do odbioru.
- Przesyłki kurierskie są dostarczane w Dni Robocze.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie, brak dostawy lub konieczność powtórnej dostawy, będące skutkiem podania przez Klienta nieprawidłowych lub niepełnych danych adresowych do doręczenia Produktu.
- W przypadku nieodebrania przesyłki kurierskiej przez Klienta i jej zwrotnego odesłania do Sprzedawcy, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem drogą elektroniczną lub telefonicznie, ustalając z Klientem ponowny termin i koszt dostawy. Koszt przesyłki zwrotnej do Sprzedawcy oraz ponownej wysyłki do Klienta obciążają Klienta.
- W przypadku nieodebrania Produktu przygotowanego do odbioru osobistego w terminie wskazanym w pkt VI.4.d, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem. Jeżeli Klient nie odbierze Produktu w dodatkowo wyznaczonym terminie, Sprzedawca może oddać Produkt na przechowanie na koszt i ryzyko Klienta, po uprzednim poinformowaniu Klienta o takiej możliwości i szacunkowych kosztach.
- Niezależnie od punktu 8 powyżej, Sprzedawca z uwagi na ograniczoną powierzchnię magazynową uprawniony będzie do utylizacji Zamówienia nieodebranego przez Klienta (zarówno w przypadku zwrotu przesyłki kurierskiej, jak i nieodebrania w punkcie odbioru osobistego), po upływie 30 dni od bezskutecznej próby kontaktu z Klientem lub braku odpowiedzi ze strony Klienta na próby ustalenia dalszych losów Zamówienia.
VII. Warunki rozwiązywania umów o świadczenie Usług
- Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi prowadzenia Konta w Serwisie Internetowym.
- Użytkownik może w każdym czasie i bez podania przyczyny wypowiedzieć umowę o prowadzenie Konta w Serwisie Internetowym poprzez:
- przesłanie stosownego oświadczenia w wiadomości e-mail na adres: online@fotoborek.pl, lub
- pisemnie na adres siedziby Usługodawcy, lub
- korzystając z opcji usunięcia Konta dostępnej w panelu Użytkownika po zalogowaniu się na Konto na stronie https://www.fotoborek.pl/rejestracja i przejściu do zakładki "Moje konto", a następnie postępując zgodnie z instrukcjami (np. kliknięcie pola "usuń konto" lub o podobnym znaczeniu i potwierdzenie żądania).
- Usługodawca może wypowiedzieć umowę o prowadzenie Konta w Serwisie Internetowym z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia z ważnych przyczyn, takich jak np. decyzja o zakończeniu świadczenia Usługi prowadzenia Konta. Oświadczenie o wypowiedzeniu zostanie przesłane na adres e-mail Użytkownika.
- Usługodawca może wypowiedzieć ze skutkiem natychmiastowym umowę o prowadzenie Konta w Serwisie Internetowym w przypadku, gdy Użytkownik rażąco lub uporczywie narusza postanowienia Regulaminu, w szczególności dostarcza treści o charakterze bezprawnym, po bezskutecznym wezwaniu Użytkownika do zaprzestania naruszeń w wyznaczonym terminie.
- Rozwiązanie umowy o prowadzenie Konta skutkuje usunięciem Konta i zgromadzonych w nim danych, z zastrzeżeniem konieczności przechowywania niektórych danych przez Usługodawcę na mocy obowiązujących przepisów prawa (np. dane związane ze zrealizowanymi Zamówieniami dla celów podatkowych i rachunkowych) oraz zgodnie z Polityką Prywatności.
- Wypowiedzenie umowy nie prowadzi do wyeliminowania skutków prawnych, które powstały wcześniej - w czasie trwania umowy (np. obowiązek zapłaty za złożone Zamówienia).
- Użytkownik może w każdym czasie i bez podania przyczyny wypowiedzieć umowę o prowadzenie Konta w Serwisie Internetowym poprzez:
- Umowy o świadczenie Usługi polegającej na korzystaniu z Formularza Zamówienia ulegają rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia bądź rezygnacji z jego złożenia przez Użytkownika.
VIII. Tryb postępowania reklamacyjnego
- Reklamacje dotyczące Produktów (niezgodność Produktu z umową) dla Konsumentów:
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Konsumenta z tytułu niezgodności Produktu z umową (w tym Produktu będącego rzeczą wykonaną na indywidualne zamówienie) są określone ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (w szczególności art. 43a i następne).
- Reklamację z tytułu niezgodności Produktu z umową Konsument może złożyć poprzez przesłanie wiadomości e-mail na adres: online@fotoborek.pl lub pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy.
- W zgłoszeniu reklamacyjnym zaleca się podanie:
- danych identyfikujących Konsumenta (imię i nazwisko, adres, numer telefonu, adres e-mail),
- numeru Zamówienia,
- dokładnego opisu stwierdzonej niezgodności Produktu z umową oraz daty jej stwierdzenia,
- żądania Konsumenta (np. naprawa, wymiana, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy – zgodnie z uprawnieniami wynikającymi z ustawy o prawach konsumenta),
- w miarę możliwości, dokumentacji fotograficznej ukazującej niezgodność.
- Gdy jest to niezbędne dla oceny niezgodności Produktu z umową, reklamowany Produkt należy dostarczyć na adres Sprzedawcy: MARTA BOMERSBACH PRZEDSIĘBIORSTWO HANDLOWO USŁUGOWE, ul. Lotnicza 24, 54-155 Wrocław. Sprzedawca odbierze Produkt od Konsumenta na swój koszt lub zwróci Konsumentowi koszty dostarczenia Produktu po uzgodnieniu sposobu dostawy.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania. Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez Konsumenta adres e-mail lub w inny uzgodniony sposób.
- Jeżeli Sprzedawca nie ustosunkował się do żądania Konsumenta (naprawy, wymiany lub oświadczenia o obniżeniu ceny określającego kwotę, o którą cena ma być obniżona) w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
- Reklamacje dotyczące Produktów (rękojmia za wady) dla Klientów niebędących Konsumentami (Przedsiębiorców):
- W stosunku do Klientów niebędących Konsumentami (Przedsiębiorców), odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne Produktu na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego zostaje wyłączona.
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usług drogą elektroniczną (np. działanie Serwisu Internetowego, Konta):
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usług drogą elektroniczną Użytkownik może składać poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: online@fotoborek.pl.
- Zaleca się podanie w zgłoszeniu reklamacyjnym jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości oraz danych kontaktowych Użytkownika.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni kalendarzowych od daty otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego.
- Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Użytkownika podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny uzgodniony sposób.
- Reklamacje z tytułu niewykonania bądź niewłaściwego wykonania obsługi płatności: Reklamacje z tytułu niewykonania bądź niewłaściwego wykonania obsługi płatności należy kierować bezpośrednio do operatora płatności (PayPro SA – Przelewy24) zgodnie z regulaminem świadczenia przez niego usług.
IX. Uszkodzenie Produktu w transporcie
- Zaleca się, aby Klient (zarówno Konsument, jak i Przedsiębiorca) w momencie odbioru przesyłki od kuriera sprawdził jej stan. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia opakowania lub samego Produktu, zaleca się:
- Sporządzenie protokołu szkody w obecności kuriera. Protokół powinien zawierać opis uszkodzeń opakowania i Produktu.
- Wykonanie dokumentacji fotograficznej uszkodzeń.
- Niezwłoczne zgłoszenie faktu uszkodzenia Sprzedawcy na adres e-mail: online@fotoborek.pl, załączając skan protokołu szkody oraz zdjęcia.
- Jeżeli uszkodzenia Produktu nie dały się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze przesyłki, a zostały ujawnione dopiero po jej otwarciu, Klient powinien niezwłocznie poinformować o tym Sprzedawcę, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki.
- Powyższe zalecenia mają na celu ułatwienie i przyspieszenie procedury reklamacyjnej związanej z uszkodzeniem Produktu w transporcie i nie ograniczają praw Konsumenta wynikających z przepisów prawa. Dla Klientów niebędących Konsumentami, niedopełnienie tych zaleceń może wpłynąć na możliwość dochodzenia roszczeń od przewoźnika lub Sprzedawcy.
X. Prawo odstąpienia od umowy
- Zgodnie z art. 38 pkt 3) ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- Wszystkie Produkty oferowane w Serwisie Internetowym fotoborek.pl, które są wykonywane na podstawie Plików Personalizacji przesłanych przez Klienta (np. odbitki zdjęć, fotoksiążki, kalendarze ze zdjęciami Klienta, fotogadżety z nadrukami Klienta), są produktami nieprefabrykowanymi, wyprodukowanymi według specyfikacji Konsumenta i służącymi zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb. W związku z tym, Konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy dotyczącej takich Produktów.
- W przypadku Produktów gotowych, niepersonalizowanych (jeśli takie są oferowane w Serwisie Internetowym i nie są objęte innymi wyjątkami ustawowymi), Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie lub drogą elektroniczną w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie rzeczy.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy (dotyczącej Produktów niepersonalizowanych), Konsument musi poinformować Sprzedawcę (MARTA BOMERSBACH PRZEDSIĘBIORSTWO HANDLOWO USŁUGOWE, ul. Lotnicza 24, 54-155 Wrocław, e-mail: online@fotoborek.pl) o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
- Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Skutki odstąpienia od umowy (dotyczące Produktów niepersonalizowanych):
- W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument ma obowiązek odesłać lub przekazać rzecz Sprzedawcy na adres: MARTA BOMERSBACH PRZEDSIĘBIORSTWO HANDLOWO USŁUGOWE, ul. Lotnicza 24, 54-155 Wrocław, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje również w innych przypadkach określonych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta.
XI. Odpowiedzialność
- W stosunku do Konsumenta, Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy na zasadach ogólnych wynikających z Kodeksu Cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta, z uwzględnieniem specyfiki Produktów spersonalizowanych.
- W stosunku do Klienta niebędącego Konsumentem (Przedsiębiorcy):
- Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania jest ograniczona wyłącznie do przypadków winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa.
- Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej przez Klienta ceny oraz kosztów dostawy z tytułu umowy, której dotyczy roszczenie.
- Usługodawca/Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Klienta niebędącego Konsumentem.
- Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi, na Klienta niebędącego Konsumentem przechodzą korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy. W takim przypadku Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi, oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki korzystania przez Klienta z Serwisu Internetowego w sposób sprzeczny z Regulaminem, obowiązującym prawem lub dobrymi obyczajami.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści (w tym Pliki Personalizacji) zamieszczane i przesyłane przez Użytkowników, w szczególności za ich zgodność z prawem, jakość techniczną, czy naruszenie praw osób trzecich, z zastrzeżeniem obowiązku działania zgodnie z pkt XII.4.
XII. Prawa autorskie
- Użytkownik, przesyłając Pliki Personalizacji do Serwisu Internetowego, oświadcza, że:
- posiada wszelkie niezbędne prawa autorskie majątkowe i osobiste do tych plików (w tym do zawartych w nich wizerunków osób) lub odpowiednie licencje, upoważniające go do korzystania z nich w sposób niezbędny do realizacji Zamówienia (w tym do ich zwielokrotniania i modyfikowania przez Usługodawcę/Sprzedawcę w celu wykonania Produktu),
- wykorzystanie tych plików przez Usługodawcę/Sprzedawcę w celu realizacji Zamówienia nie naruszy praw autorskich ani innych praw osób trzecich (np. prawa do wizerunku, dóbr osobistych).
- W przypadku, gdyby jakiekolwiek osoby trzecie wystąpiły z roszczeniami wobec Usługodawcy/Sprzedawcy z tytułu naruszenia ich praw autorskich lub innych praw w związku z realizacją Zamówienia na podstawie Plików Personalizacji dostarczonych przez Użytkownika, Użytkownik zobowiązuje się do:
- przystąpienia do sporu po stronie Usługodawcy/Sprzedawcy i podjęcia wszelkich czynności w celu jego obrony,
- zwolnienia Usługodawcy/Sprzedawcy z odpowiedzialności za te roszczenia oraz do pokrycia wszelkich uzasadnionych kosztów (w tym kosztów obsługi prawnej) i odszkodowań zasądzonych od Usługodawcy/Sprzedawcy lub wynikających z ugody zawartej za zgodą Użytkownika.
- W razie otrzymania przez Usługodawcę urzędowego zawiadomienia lub powzięcia wiarygodnej informacji o bezprawnym charakterze Plików Personalizacji przechowywanych w Serwisie Internetowym lub związanych z nimi działań, Usługodawca niezwłocznie uniemożliwi dostęp do tych treści i poinformuje o tym Użytkownika, który je dostarczył.
- Wszelkie elementy graficzne, oprogramowanie, treści (poza Plikami Personalizacji dostarczonymi przez Użytkowników), układ i kompozycja Serwisu Internetowego (tzw. layout), znaki towarowe oraz inne materiały udostępnione przez Usługodawcę w ramach Serwisu Internetowego stanowią przedmiot jego własności lub są objęte licencją na rzecz Usługodawcy i są chronione prawem autorskim oraz innymi przepisami prawa własności intelektualnej.
- Użytkownik nie jest uprawniony do kopiowania, modyfikowania, rozpowszechniania, publicznego udostępniania ani tworzenia utworów pochodnych na bazie materiałów, o których mowa w pkt XII.4, bez uprzedniej pisemnej zgody Usługodawcy lub podmiotu uprawnionego, chyba że co innego wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
XIII. Informacje dodatkowe
- Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści zawieranej umowy o świadczenie Usług następuje przez przesłanie Użytkownikowi stosownej wiadomości e-mail po zawarciu umowy (np. potwierdzenie rejestracji Konta).
- Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści zawieranej umowy wykonania lub sprzedaży Produktu następuje poprzez:
- przesłanie Klientowi wiadomości e-mail zawierającej potwierdzenie istotnych elementów Zamówienia,
- przekazanie Klientowi dowodu zakupu (paragonu lub faktury VAT).
- Treść zawieranej umowy jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie teleinformatycznym Usługodawcy i udostępniana na każde żądanie Klienta.
- Szczegółowe informacje dotyczące przechowywania Plików Personalizacji określone są w pkt III.9 Regulaminu. Usługodawca może również udostępniać te informacje w dedykowanej sekcji Serwisu Internetowego (np. FAQ – Baza Wiedzy, gdy powstanie).
XIV. Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Serwis Internetowy zawierane są zgodnie z prawem polskim i w języku polskim.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r.; Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.; Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
- Rozstrzyganie sporów:
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą/Sprzedawcą a Konsumentem mogą być rozstrzygane w drodze pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
- Konsument posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy.
- zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Usługodawcą/Sprzedawcą.
- skorzystanie z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- Pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą/Sprzedawcą a Klientem niebędącym Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy/Sprzedawcy.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, takich jak:
- zmiana przepisów prawa mających wpływ na treść Regulaminu,
- zmiana zakresu lub sposobu świadczenia Usług,
- wprowadzenie nowych Usług lub Produktów,
- zmiana danych Usługodawcy/Sprzedawcy,
- zmiana sposobów płatności i dostaw,
- konieczność usunięcia niejasności, błędów lub omyłek pisarskich, które ewentualnie wystąpiłyby w Regulaminie.
- W przypadku dokonania zmian w Regulaminie, Usługodawca udostępni tekst jednolity Regulaminu poprzez publikację w Serwisie Internetowym.
- Zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Usługodawcę, nie krótszym niż 14 dni od dnia udostępnienia zmienionego Regulaminu w Serwisie Internetowym. W stosunku do Użytkowników posiadających Konto, zostaną oni dodatkowo poinformowani o zmianie Regulaminu oraz o dacie jego wejścia w życie poprzez przesłanie informacji na adres e-mail przypisany do Konta.
- Do Zamówień złożonych przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu stosuje się postanowienia Regulaminu obowiązującego w chwili składania Zamówienia.
- Jeżeli Użytkownik posiadający Konto nie akceptuje nowej treści Regulaminu, obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Usługodawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Brak akceptacji skutkuje rozwiązaniem umowy o prowadzenie Konta zgodnie z postanowieniami pkt VII.1.
- W przypadku uznania poszczególnego postanowienia Regulaminu za nieważne lub bezskuteczne na mocy prawomocnego orzeczenia sądu, nieważność lub bezskuteczność tego postanowienia nie wpływa na ważność lub skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu. Usługodawca dołoży starań, aby nieważne lub nieskuteczne postanowienie zastąpić nowym, ważnym prawnie postanowieniem.
XV. Wejście w życie Regulaminu
Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 01.07.2024 r.